myślę, że nikt nikogo nie przekona w tej dyskusji, jeden woli blondynki jeden brunetki. Jak ktoś lubi 85 KM to niech nim jeździ - dla mnie osobiście jest za mało. ja lubię mieć komfort w wyprzedzaniu, wiem, że jak potrzebuję szybciej pojechać to pojadę. będę chciał łyknąć 3 samochody na raz czy TIRa to zrobię to szybko, a nie lubię się denerwować i ciągnąć za kimś przez parę km tylko dlatego, że silnik niedomaga. dlatego wolałbym jeździć samochodem z gorszym wyposażeniem ale z lepszym silnikiem
O3 czym się różni silnik 1.2 TSI 63 KW od 77 KW
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Zamieszczone przez Kris86Dla Was samochód jest czymś więcej niż wozidłem :-P Dla mnie samochód ma być narzędziem, które przewiezie mnie z punktu A do punktu B bezpiecznie i komfortowo. Nie potrzebuję często wyprzedzać :-) Dla mnie nie stanowi żadnej różnicy czy przyjadę 5, 10 czy 30 minut szybciej a tyle jesteście w stanie zaoszczędzić jadąc w dłuższej trasie i często wyprzedzając.Zamieszczone przez crom.deOn nie walczy na drodze by być pierwszym, szybszym tylko chce dojechać z rodziną do celu w możliwie małych pieniądzach. Trzeba powiedzieć sobie do jakich celów potrzebuje silnik, jaki styl jazdy reprezentuję i co najważniejsze - jak wygląda mój budżet.
P.S. jeżeli przy wyprzedzaniu te 20 KM w silnikach 1.2 to sprawa życia lub "śmierci" to... najlepiej nie wyprzedzać wcale.
Komentarz
-
-
No to po kolei
Maicroft, Akurat Octavia z silnikiem 2.0 jeździła bardzo fajnie. Bo miała 170Nm przy 2400 obr. i 115KM, ale to był silnik 8 zaworowy biorący od dołu. I jego osiągi były w zakresie 60-100 analogiczne jak dla TDI 110KM , a 80-120 był o sekundę wolniejszy od diesla. Dopiero Golf 4 AJM 115KM i 320Nm miał skrzynię 6 i on dawał buta, wciskał w fotel bardzo fajnie i miał jeszcze krótsze czasy. Ale mimo wszystko Octavie wspominam lepiej.
crom.de, przecież nikt Ci nie każe zostać ścigantem bo i po co. Chodzi o komfort zwykłego manewru wyprzedzania, jadącego 70 km/h Tira, albo nauki jazdy, ewentualnie dziadka jadącego 80 na ograniczeniu 90km/h. Jak masz ruch na drodze, to albo wyprzedzisz szybko bo luk z przeciwka jest mało, albo wcale i wleczesz się kilometrami. Coś co napisał Himenek, .
[ Dodano: Pią 14 Mar, 14 20:26 ]
spike1314, A kto Ci powiedział, że będę kupował 1.2TSi ? Ja wyrażam opinie na temat tego silnika i nie zgadzam się z argumentami, że 85 jest wystarczający i nie ma potrzeby kupować 105KM. Jak ktoś ma potrzebę to kupuje mocniejszy silnik, albo słabszy, ale nie ma co pisać, ze zakup mocniejszego 105KM to wyrzucanie pieniędzy, bo 85 i 105 jeżdżą tak samo. To jawne wprowadzanie w błąd.
A silnik 1.2 TSi 105KM ma naprawdę dobre osiągi jak na pojemność i moc. Niewiele ustępuje 1.4 TSi 122KM, który to był podstawowym i optymalnym cenowo silnikiem w Octavii 2. I tam 1.4 TSi był spoko, a tu 1.2TSI 105KM jest be.
Może i jego wady ukrywa mniejsza masa O3, ale wyniki pomiarów są na korzyść 1.2TSI.
Zbytnio ironizujesz z tym wyprzedzaniem. Czasem potrzeba wyprzedzić 1-2 maruderów by potem jechać równo swoje i nie trzeba od razu szarżować na drodze non stop.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Kris86
@DigDug
Gdy ktoś jedzie 80 km/h na ograniczeniu do 90 km/h tzn., że się wlecze? Przecież to oznacza, że 90 km przejedziesz raptem 7 minut później :-) I to przy założeniu, że nie wyprzedzisz jak to nazywasz "zawalidrogi". A przecież w ciągu paru czy parunastu minut na pewno nadarzy się okazja, żeby spokojnie wyprzedzić nawet Fabią I 65 KM
Komentarz
-
Kris86, To niepotrzebne odchodzenie od tematu, ale napiszę Ci. Ktoś kto jedzie 80 km/h to zazwyczaj pod górkę odpuści i zwolni w efekcie do 70 km/h. Poza tym w terenie zabudowanym będzie jechał około 50, ale nie więcej. I nie mówię tu o terenie typu miasto, tylko wioska, jedno przejście dla pieszych i sklep, ale teren ciągnie się przez 2 km. Ja rozumiem wyluzowaną jazdę, ale jak ktoś sypie 200-300 km, to lepiej wziąć i podciągnąć jazdę.
Ja jeżdżę zazwyczaj na granicy tj. 10 km/h więcej niż jest ograniczenie.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kris86@DigDug
Gdy ktoś jedzie 80 km/h na ograniczeniu do 90 km/h tzn., że się wlecze? Przecież to oznacza, że 90 km przejedziesz raptem 7 minut później :-) I to przy założeniu, że nie wyprzedzisz jak to nazywasz "zawalidrogi". A przecież w ciągu paru czy parunastu minut na pewno nadarzy się okazja, żeby spokojnie wyprzedzić nawet Fabią I 65 KMBlack magic
Komentarz
-
-
Panowie i Panie czytam te komentarze i troszkę mi się chce śmiać z tego wszystkiego zjeździłem troszkę ten nasz kraj i naprawdę zastanawiam się co daje posiadanie mocnego silnika jak w większości przypadków jazda na naszych drogach z wyłączeniem autostrad i dróg ekspresowych oscyluje w granicach 70-90 km/h a średnia prędkość to 50-60 km/h. Jeśli samochód jedzie 90 km/h a chcę go wyprzedzić to robię to na 5 biegu silnikiem 85KM i nie mam z tym problemu najczęściej to i tak jest tak, że z przeciwka jest ciąg samochodów i nie ma jak wyprzedzić i wtedy nawet silnik od rakiety nic nie zmienia a jak jest luka to przy prędkości 70-90 km/h wyprzedzę i tak bez problemu.
I tak na koniec tej wypowiedzi kupiłem 85KM bo wolałem mieć taki samochód z Webasto i w wersji Ambition niż goły 1,4. A na 1,4 Ambition i Webasto mnie nie stać. Sądzę, że każdy kupuje to na co go stać..... A potem i tak wlecze się jakąś DK 70 km/h.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez greg505Tak, wlecze sie i do tego prowokuje do niebezpiecznych manewrowRozumie gdy ktoś na 100 jedzie 65-70, ale to wtedy nawet moje 102 zdechłe rumaki z ery kamienia łupanego dają radę go łyknąć.
Każdy ma inne spojrzenie na sprawę przez pryzmat swojego stylu jazdy oraz zasobności portfela. Na tym powinniśmy poprzestać, bo każdy musi sprawę indywidualnie rozegrać patrząc na dane techniczne (elastyczność obydwu silników) jak i na to czy te sekundy są dla niego cenne czy raczej nie lubi ryzykownego wyprzedzania i wyścigów o medal z salcesonu za przybycie pierwszym na miejsce.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig Dugspike1314, A kto Ci powiedział, że będę kupował 1.2TSi .
Zamieszczone przez Dig DugJa jak zakupię Octavie, to będzie to wersja 1.2 105KM 6 biegów, albo 1.4 140KM.
Co do wypowiedzi o zawalidrogach, zawsze wydawało mi się że doświadczony kierowca nie ma z tym problemów tzn. w ogóle nie powinno mieć znaczenia czy ktoś jedzie na 90 tce np. 70 km/h - chcę, to go po prostu wyprzedzę, tak żeby było to bezpieczne dla wszystkich - zupełnie nie rozumiem natomiast agresji w stosunku do takich maruderów - to jest po prostu przekleństwo naszych dróg - wyprzedzanie w miejscach gdzie nie wolno, ciągłe linie zakazy itp a często jeszcze specjalne hamowanie przed tym delikwentem - przecież to jest okazywanie swojego braku umiejętności na drodze - dodam podstawowej umiejętności jaką jest wyprzedzanie - normalny kierowca wyprzedzi i po prostu odjedzie w siną dal. Walka natomiast w stylu pokażę mu że jedzie za wolno jest po prostu śmieszne i małe w sensie - potrafię szybciej bo mam lepsze auto albo o zgrozo spuściłem dzisiaj rano swój rozum razem z poranną kupą. Nie piję tu do nikogo konkretnie ale niektóre wypowiedzi odczytuje jako brak szacunku do innych (wolniejszych) użytkowników dróg. Naprawdę zastanówcie się czy niebezpieczeństwo na drodze stwarza ktoś kto jedzie 70 km/h na 90 tce (zawsze się taki trafi czy to ciężarówka, bus, nauka jazdy) czy ten co nie umie go bezpiecznie wyprzedzić.
Komentarz
-
-
Dodam tylko do dyskusji - że również dużo zależy gdzie mieszkamy.
Np tu na śląsku - jazdy pomiędzy miastami Bytom, Katowice, Chorzów itd. nie ma takich kwestii typu wyprzedzanie. Co chwile są światła, drogi są dwu pasmowe, policji i innych urządzeń co niemiara.
Druga sprawa to spalanie. Pamiętajmy, że w TSI wciskanie gazu do podłogi, ciągłe wyprzedzanie powoduje znaczny wzrost spalania. Korzyść z tego rozwiązania uzyskujemy w miarę spokojną jazdą (rozpędzamy 1,2,3 - a potem utrzymujemy). Moja średnia z ostatniego 1000 km to 5,7 i to jest prawie o 3 litry mniej niż np. w Hondzie Civic VIII z silnikiem 1.8 - przy podobnej jeździe.
Artur
Komentarz
-
-
Już wiele razy pisaliśmy o tym, ze każdy jeździ jak chce, jak pozwala mu droga i ruch na niej. To wszystko wiemy i nie przeczę temu.
Manewr wyprzedzania jest najniebezpieczniejszym manewrem i ograniczanie tego ryzyka powinno byś naszym priorytetem.
Z doświadczenia wiem, że najlepiej jechało mi się na trasie autem 3.2 V6 210KM. Jechałem cały czas okolice 100 km/h i jak trzeba było to gaz i 2-3 na raz brałem i dalej spokojna jazda w okolicach 100.
Teraz są do dyspozycji w firmie F-2 1.6TDi 105KM i robiąc tę samą trasę również moją prywatną F-2 to wolę tę z pracy, bo wyprzedzę szybko i jadę dalej równo, chociaż tą z pracy szybciej bo jest CB. :diabelski_usmiech
Kto jak będzie jeździł to zostawmy do wyboru użytkownikom, a skupmy się na tym jak dane auto jedzie i tyle. Osobiste wrażenia to jedno, a suche wartości z pomiarów to drugie, a te przemawiają za 105KM.
spike1314, Te dwa silniki będę brał w przyszłości pod rozwagę, jak bym miał kupować O3, a tym że 1.2TSi z DSG albo 1.4 w manualu, a pewnie i 1.8 bym nie pogardził.
Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lukaszc2Panowie i Panie czytam te komentarze i troszkę mi się chce śmiać z tego wszystkiego zjeździłem troszkę ten nasz kraj i naprawdę zastanawiam się co daje posiadanie mocnego silnika jak w większości przypadków jazda na naszych drogach z wyłączeniem autostrad i dróg ekspresowych oscyluje w granicach 70-90 km/h a średnia prędkość to 50-60 km/h. Jeśli samochód jedzie 90 km/h a chcę go wyprzedzić to robię to na 5 biegu silnikiem 85KM i nie mam z tym problemu najczęściej to i tak jest tak, że z przeciwka jest ciąg samochodów i nie ma jak wyprzedzić i wtedy nawet silnik od rakiety nic nie zmienia a jak jest luka to przy prędkości 70-90 km/h wyprzedzę i tak bez problemu.
I tak na koniec tej wypowiedzi kupiłem 85KM bo wolałem mieć taki samochód z Webasto i w wersji Ambition niż goły 1,4. A na 1,4 Ambition i Webasto mnie nie stać. Sądzę, że każdy kupuje to na co go stać..... A potem i tak wlecze się jakąś DK 70 km/h.
Wracając do mocy silników i klasyfikacji zgadzam się z kolegą DigDugiem że 1.2 85Km jest na samym dole klasyfikacji i nic tego nie zmieni, tak samo jak to że 1.2 105KM ma lepsze parametry, to są oczywiste oczywistości. Ale jeszcze raz namawiam każdego, aby dobierał motor do swoich preferencji wg. konkretnych dostępnych danych, wtedy zrobi optymalny interes. Proszę też szanownych forowiczów, zwłaszcza tych, którzy mają mocniejsze motory 105KM, 140KM i więce, żeby nie odbierali tej dyskusji przynajmniej z moje strony jako próba przekonania ich, że no nie wiem, umoczyli kasę, czy jakoś tak, po co brali te silniki zamiast wybrać "jedyny słuszny 85KM"nie o to mi chodzi w tej pasjonującej dyskusji. Wy panowie (i panie?) wzięliście takie motory, bo takie są wasze wcześniejsze doświadczenia, potrzeby oraz wymagania i ja wcale z tym nie polemizuję i uważam że dokonaliście słusznego wyboru, to tak żeby było jasne. Ja chcę pokazać i tylko na moim przypadku dlaczego nie kupię takiego silnika, podając liczby oraz dane, które do tego mnie skłoniły, ale skłoniły tylko mnie. Tak więc nie ma co z góry zakładać jaki silnik będzie dobry/słuszny dla pana x, pana y, a może pani z. Tylko właśnie fajne jest moim zadaniem podyskutować o tym na forum biorąc dane techniczne do ręki i przyrównując je do tego, co chciałby osiągnąć przyszły nabywca żeby jak najlepiej mu doradzić
Widziałem też kilka sformułowań w stylu: "jasne jak bym miał kasę to bym brał 1.4 TSI" - OK.
Natomiast w moim przypadku po analizie moich potrzeb wychodzi mi dokładnie OIII AMBITION/AMAZING/1.2 85KM,ewentualnie dopuszczam 1.2 105KM jako plan B, a jak bym miał więcej kasy, to za nic w świece bym więcej nie wyłożył
Mam jeszcze pytanie do kolegi DIG Duga widziałem że kilka razy porównywałeś swoją FII 85KM a konkretnie przyspieszenia od 60 do 100 do O III 1.285KM, nie wiem czy dobrze cię zrozumiałem, ale czy chodziło ci o to, że twoja F II ma lepsze przyspieszenia w tych zakresach od OIII 1.2 85KM a to dyskwalifikuje w twojej ocenie O III z takim silnikiem ?
ps.
apropo maruderów jadących 70-80km/h - głownie są to "localesi" zmierzający gdzieś do sklepu albo do znajomych parę kilometrów - to ja wyprzedam moją FI na III biegu, a od 95-100km zmieniam na IV b, tak aby utrzymywać silniczek w górnych zakresach obrotów. - to tak trochę jak wyprzedzać mając pod maską nie za wieleWcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.
Komentarz
-
-
Kris86
crom.de i spike1314 w pełni się z Wami zgadzam :-)
DigDug to odpowiem może inaczej: Jeżeli ktoś nie ma sportowych aspiracji, nie ma potrzeby wyprzedzania całych kolumn samochodów i wyprzedza okazjonalnie osoby jadące 70 km/h na ograniczeniu do 90 km/h i na ogół jeździ w wyprzedzanych przez innych kolumnach samochodów to silnik 1.2 TSI 85 KM jest więcej niż wystarczający :-)
A na pewno jeździ lepiej niż wskazane przeze mnie w tej dyskusji samochody klasy średniej, gdzie nikt nie narzeka na brak dynamiki :-)
Komentarz
-
Zamieszczone przez Kris86crom.de i spike1314 w pełni się z Wami zgadzam :-)
DigDug to odpowiem może inaczej: Jeżeli ktoś nie ma sportowych aspiracji, nie ma potrzeby wyprzedzania całych kolumn samochodów i wyprzedza okazjonalnie osoby jadące 70 km/h na ograniczeniu do 90 km/h i na ogół jeździ w wyprzedzanych przez innych kolumnach samochodów to silnik 1.2 TSI 85 KM jest więcej niż wystarczający :-)
A na pewno jeździ lepiej niż wskazane przeze mnie w tej dyskusji samochody klasy średniej, gdzie nikt nie narzeka na brak dynamiki :-)Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.
Komentarz
-
-
prez7, Chodzi mi o to, że wg. obserwacji filmików z neta, O3 z 85KM 60-100 robi w ok. 10 sekund. I moja F-2 85KM też robi 60-100 w 10 sekund. Więc nie wiem czym tu się zachwycać, bo naprawdę ja odczuwam to jako mało. Zwłaszcza, że 105KM robi 60-100 w 7-8 sekund. I tyle chciałem powiedzieć.
Odnoście całego wątku, to strasznie się zaśmiecił i w sumie więcej gadania jak to jeździ i jak wygląda jazda na polskich drogach jak faktycznych danych.
Próbowałem zwrócić uwagę by na silniki patrzeć pod kątem osiągów głównie 60-100 i 80-120, a potem podeprzeć to wrażeniami i subiektywnym odczuciem, a tu subiektywizm góruje i zero danych. Tylko zdjęciami wyjaśniliśmy sobie obroty przy 140km/h.
I jak próbuje kolejny raz napisać, że ten silnik 105 KM ma takie czasy, a tamten 85KM o 2 sekundy więcej, więc 105KM jest szybszy i to dużo, bo przy tych prędkościach to dziesiątki metrów, to wy udowadniacie, że w sumie to nieważne, bo można wrzucić 3 bieg, a poza tym to fajnie jedzie i szkoda kasy.
Dajmy już sobie spokój z dywagacjami i nagrajcie filmiki dla wersji 85KM, a całe dywagacje czy warto dopłacić do 105KM, czy nie zostawmy potencjalnym kupującym. Ale niech mają suchą wiedzę, a nie tylko subiektywne opinie i wyniki spalaniaByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dig Dugprez7, Chodzi mi o to, że wg. obserwacji filmików z neta, O3 z 85KM 60-100 robi w ok. 10 sekund. I moja F-2 85KM też robi 60-100 w 10 sekund. Więc nie wiem czym tu się zachwycać, bo naprawdę ja odczuwam to jako mało. Zwłaszcza, że 105KM robi 60-100 w 7-8 sekund. I tyle chciałem powiedzieć.
Odnoście całego wątku, to strasznie się zaśmiecił i w sumie więcej gadania jak to jeździ i jak wygląda jazda na polskich drogach jak faktycznych danych.
Próbowałem zwrócić uwagę by na silniki patrzeć pod kątem osiągów głównie 60-100 i 80-120, a potem podeprzeć to wrażeniami i subiektywnym odczuciem, a tu subiektywizm góruje i zero danych. Tylko zdjęciami wyjaśniliśmy sobie obroty przy 140km/h.
I jak próbuje kolejny raz napisać, że ten silnik 105 KM ma takie czasy, a tamten 85KM o 2 sekundy więcej, więc 105KM jest szybszy i to dużo, bo przy tych prędkościach to dziesiątki metrów, to wy udowadniacie, że w sumie to nieważne, bo można wrzucić 3 bieg, a poza tym to fajnie jedzie i szkoda kasy.
Dig Dug oczywiście może być tak jak piszesz i twoja FII 16V 85KM ma takie same czasy w przedziałach 60-100 i 80-120 jak OIII 1.2 85KM, ale czy to że twoja F2 ma takie same osiągi, automatycznie bezwzględnie dyskwalifikuje OIII 1.2 85 KM. Rozumiem że indywidulanie dla ciebie tak, bo masz auto o podobnych osiągach i ci to nie wystarcza, a w nowym chciałbyś mieć progres. Tak więc 1.2 105KM, lub więcej, było by dla ciebie jak najbardziej i to jest w zupełności OK - tak przy okazji dobrze że nie kupiłeś FABII RS
"Dig Dug" a zwróciłeś uwagę na fajną moim zdaniem zależność , że twoja F2 1.4 16V 85KM, to co najmniej średni poziom, w palecie dostępnych silników do F2 ? Poniżej tego poziomu jest jeszcze 70KM oraz jak ja to nazywam LowEntry - 60KM.
Ty nie kupiłeś najtańszej opcji silnikowej, tylko tak gdzieś wycelowałeś po środku. Natomiast w OIII, w opcji najniższej LowEntry masz silnik 1.2 85KM odpowiadający mniej więcej jeżeli chodzi o pozycjonowanie FII środkowej półce.
Tak jak pisałem wcześniej interesuje mnie porównanie z wcześniejszymi opcjami LowEntry Skody w OII tj, z benzyną 1.6 100KM i benzyną 1.416V 85KM - tutaj można wziąć chyba porównanie z FII DigDuga, bo to chyba te same silniki tylko FII pewnie lżejsza sporo.
W ogóle uważam że cała dyskusja jest bardzo ciekawa i potencjalny nabywca OIII ma z niej wiele pożytku ( w tym również i ja).Wcześniej: F1 1.2 12V 64KM.
Teraz: OIII 1.2TSI 85KM Szary metal, Ambition, Amazing.
Komentarz
-
-
Dig Dug, chciałeś zestawienie to spróbowałem coś sklecić. Przyznaje, że nie ma w nim Octavii w obydwu mocach jest za to Romek i Fabka. Pomijając, że to starsze silniki a zresztą zobacz sam.
Skoda Roomster 1.2 TSI Comfort 2010
86PS, 5B
waga pustego 1250 kg
V-Max: 172 km/h
0-100km/h 12,6 s
60-100 km/h 8,1 s
Śr. spalanie 6,6 l/100km
Test Miasto/Wieś/Autostrada 7,3/5,3/7,9 l/100km
Skoda Roomster 1.2 TSI Green tec Elegance 2014
105PS, 5B
waga pustego 1260 kg
V-Max: 184 km/h
0-100km/h 10,9 s (-1,7s vs 86PS)
60-100 km/h 6,6 s (-1,5s vs 86PS)
Śr. spalanie test 5,7 l/100km
Test Miasto/Wieś/Autostrada 6,7/5/6,6 l/100km
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Elegance 2012
86 PS, 5B
waga pustego 1165 kg
V-Max 178 km/h
0-100km/h 11,8 s
60-100 km/h 7,5 s
Śr. spalanie test 6 l/100km
Test Miasto/Wieś/Autostrada 7,3/5,2/7 l/100km
Skoda Fabia 1.2 TSI Elegance 2010
105 PS, 5B
waga pustego 1135 kg
V-Max 191 km/h
0-100km/h 10,1 s (-1,7s vs 86PS)
60-100 km/h 6,1 s (-1,4s vs 86PS)
Śr. spalanie test 5,9 l/100km
Test Miasto/Wieś/Autostrada 6,9/4,6/6,9 l/100km
Skoda Octavia 3 1.2 TSI Green tec Elegance 2013
105 PS przy 4500obr/min, 175 Nm przy 1550obr/min. 6B
waga pustego 1270 kg
V-Max 196 km/h
0-100km/h 10,3 s
60-100 km/h 6,5 s
Śr. spalanie test 5,4 l/100km
Test Miasto/Wieś/Autostrada 6/4,7/6,2 l/100km
Skoda Octavia 2 FL COMBI 1.2 TSI Elegance 2012
105PS przy 5000 obr/min, 175 NM przy 1550 obr/min. 6B
waga pustego 1340 kg
V-Max 191 km/h
0-100km/h 10,9 s
60-100 km/h 7,5 s
Śr. spalanie test 6,4 l/100km
Test Miasto/Wieś/Autostrada 7,8/5,1/7,3 l/100km
Niestety dla akurat Octavi brak testów podobnych samochodów z tego samego źródła stąd tylko takie luźne zestawienie "starego" Combi i nowej limuzyny w GreenTecu. Jednak jak widać po Roomsterze i Fabi te parę koni więcej zmienia sytuację. Jak dla mnie konkluzja wynika z tego taka, że w przypadku Octavi różnice elastyczności między mocniejszą a słabszą będą takie same (Roomster waży tyle samo co O3, ale ma większe opory powietrza) jak w Fabiach i Romkach. Tak więc dla 60-100 będzie to 1,5s przewagi czyli z 60 na 100 w przypadku O3 86PS zajmie to 8s. 1,4 sekundy szybciej niż Twoja Fabka która potrzebuje 9,4 ważąc ~100kg mniej.
Komentarz
-
-
A wy dalej swoje.
prez7, Akurat przy 80-120 ja mam więcej w F-2 bo 16 sekund - jakiś 5b dłuższy czy coś. Pisałem w poście 60-100, gdzie jest wspomniane 10 sekund.
Co mnie obchodzi, czy auto podstawowe, czy średnie chodzi mi o realne własności jazdy. I tyle. W Fabii masz głośniej i bardziej trzęsie, a w Octavii ciszej, komfort większy, ale dalej to te same osiągi. I wyprzedzasz nie climatronikiem czy czterema otwieranymi szybami na podgrzewanych siedzeniach, ale tymi KM i Nm co masz.
crom.de, Trochę to twoje zestawienie pokazuje, ale nie o takie przecież chodzi. Dalej nie ma pomiarów 80-120, a wyniki 0-100 czy spalanie można sobie darować. Dodatkowo, przytoczone prze ciebie auta mają skrzynie 5b, a więc dłuższe biegi 4 i 5. A przy krótszych ze skrzyni 6b w silniku 105KM wyniki są inne. Wielokrotnie przytaczane jest, że albo idziemy w max oszczędność czyli 85KM i 5b, albo w 105KM i 6b. Porównanie 85KM b do 105KM 6b dałoby prawdopodobnie wzrost różnicy do pełnych 2 sekund, a których tu wielokrotnie pisałem. Acha i ja mam silnik 1.4 16V, a nie 1.2TSi 86KM, więc mojej F2 nie ma w twoim zestawieniu.
Poczekajmy na filmiki z 60-100 i 80-120 i wszystko się wyjaśni. :|Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Dałem to dla celów poglądowych, że w identycznych autach z identycznymi skrzyniami 5B są już lepsze wartości. Może być, że 6B będzie miało lepszy wynik, ale...
Zamieszczone przez Dig DugA przy krótszych ze skrzyni 6b w silniku 105KM wyniki są inne.
Zamieszczone przez Dig DugAcha i ja mam silnik 1.4 16V
Komentarz
-
-
crom.de,
Tylko że te przyspieszenia od 60-100 to na jakich biegach bo na pewno nie na 4. Na IV silnik 1.4TSI ma koło 6,7 s a tu 1.2 wychodzi ze jest lepszy.jest Skoda Superb 3 1.4TSI Ambition RP 2016 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=92672
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE Kombi MY2015 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=86583
była Skoda Octavia 3 1.4TSI ELEGANCE MY2013- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69198
Komentarz
-
-
Tak czytam i żałuję, że mam teraz OII 1,4 TSI zamiast OIII 1,2 85 lub 105. 85 to jedzie aż miło a 105 ma porównywalne osiągi do 1,4 w OII. Jedźcie najpierw i zważcie te swoje lekkie samochody ile ważą w rzeczywistości. Każdy z Was ma na pewno wyposażenie dodatkowe. Realne różnica w wadze między OII i OIII to tylko kilkadziesiąt kg. I 1,4 w OII jedzie na pewno lepiej niż 1,2 105 w OIII. Mówiąc o porównywalnych osiągach to pieprzenie bo idąc tym tropem ja mam porównywalne osiągi do 1,8 w OII. Dla posiadaczy 1,8 będzie to śmieszne i zgadzam się z nimi. Co za bzdury tu kilka razy były wypisywane, że 1,2 na IV od 60-do 100 ma 7-8 sekund. Brednie. 6,8-6,9 to ma 1,4 w OIII. To że liczycie sobie na palcach i w myślach sekundy to Wasza sprawa ale wyniki są nieobiektywne. I sorry ale nie spuszczajcie się nad 1,2 105 a już tym bardziej nad 85 że "to fajnie jedzie". Może dla kogoś kto jeździł wcześniej czymś naprawdę słabym i teraz się podnieca jak mu samochód równo ciągnie od niskich obrotów. Nie jedzie i tyle. Specjalnie byłem na jeździe próbnej 1,2 105. Mój "stary i ciężki" 1,4 TSI jedzie lepiej i kropka. Takie są fakty. Weźcie dane z prasy motoryzacyjnej z pomiarów robionych ileś tam razy i uśrednione. Śmiech mnie bierze jak ktoś pisze że jego 1,2 spalił w trasie 4,3. Spalił to prawda ale nie są to obiektywne wyniki. Gościu miał rozgrzany samochód i jechał 90 na godzinę, nic nie wyprzedzał, jechał sam a może i czasami z wiatrem ( tak jechałem dzisiaj do pracy i też miałem zajebiste spalanie ). Nie ma to nic wspólnego z rzeczywistością. Ja też wykręcę 5 z małym haczykiem w trasie na konkretnym odcinku ( jak będę chciał ). Panowie więcej obiektywizmu. Cały czas jest tutaj - "jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma". Jednak nie jest to nic obiektywnego.
Komentarz
-
Komentarz